Kurser i feedback
Kurser i feedback for ledere hos Feedbackinstituttet

Kurser i feedback – Feedback er en leders allervigtigste redskab til at skabe resultater, trivsel og forandringer. For lederen er det vigtigt at være bevidst om de virkemidler og relationelle mekanismer, så intentionen bliver tydelig.  Selv den bedste leder kan træne sine evner og måder at give feedback, så lederen bliver mere tydelig og bedre til at få øje på udviklingspotentialet hos medarbejderne. Den gode leder har flere tilgange til feedback og vælger den rigtige feedback til at motivere og udvikle: Anerkendende, støttende, korrigerende, involverende, motiverende og så videre – alt efter situation og relation.

Feedbackinstituttet leverer kurser i feedback til ledergrupper i virksomheder og organisationer. Vores kurser består af træning, dialog og teori. Netop feedback er et felt, hvor mange ledere erkender, hvad det vil sige at lede andre mennesker.

Se hvad vores kunder siger.

Når man som leder vil bringe medarbejdernes kompetencer, viden og ressourcer i spil, må man udvikle eller styrke feedbackkulturen. Det kræver selvindsigt: Hvordan virker jeg som leder på mine medarbejdere? Det kræver også en målrettet og vedvarende indsats, som på lidt længere sigt kan give alle medarbejdere ejerskab og ansvarlighed i forhold til feedbackkulturen.

Vi skræddersyr kurser i feedback for ledergrupper, med fokus på netop jeres udfordringer og behov.

Eksempler på indhold
  • Grundlæggende feedback-metoder – hvordan man som leder bliver mere tydelig
  • Træning af konkrete eksempler fra hverdagen, hvor feedback er en udfordring
  • Feedbackkultur – metoder til at udvikle og styrke både den responsive og den programmerede feedback
  • Anerkendelse og værdsættelse
  • Temabaseret feedback – en metode til at arbejde målrettet med feedback med henblik på at udvikle udvalgte kompetencer og adfærd
  • Strategisk feedback – brug feedback som et redskab til at implementere strategi og opnå strategiske mål
  • Motivation – feedback som en måde at styrke motivation, trivsel, arbejdsglæde og samarbejde
  • Feedback og paradoksledelse – at give feedback i en kompleks organisation
  • Programmeret og systematisk feedback
  • Feedback til de nye generationer
  • Konfliktskyhed, minefelter og svære budskaber
  • Feedforward

Kontakt os for en snak.

Feedbackinstituttet er en del af Lumholt & Stahlschmidt