Vi udbyder skræddersyede kurser i feedback samt træningsforløb for medarbejdere og ledere. Vores kunder er virksomheder og organisationer i hele landet, både store, mellemstore og små virksomheder. Såvel offentlige som private.

Alle brancher og fag har deres egne traditioner og særlige behov for feedback. Vi tilrettelægger kurser, temadage, seminarer og træningsforløb i overensstemmelse med jeres behov og vores mangeårige erfaring. Kontakt os, så finder vi den løsning, der passer jer bedst. Både med hensyn til planlægning af kurser og tilpasning af indhold.

Eksempler på indhold
  • Anerkendende tilgang – fordele og faldgruber
  • Kritisk feedback – respektfuld med gode intentioner
  • Opdragende eller lærende feedbackkultur?
  • Hvordan bliver det værdigt?
  • Konfliktskyhed
  • Svesken på disken – det svære budskab
  • Feedback i grupper
  • Tværfaglig feedback
  • Temabaseret feedback
  • Feedbackniveauer
  • Appel-skalaen
Værdighed

På vores kurser i feedback underviser vi i såvel anerkendende som kritisk feedback. Men selv de bedste feedbackredskaber kan fejle, hvis de bliver brugt forkert. Det vigtigste er at give feedback med værdighed. Ingen skal tabe ansigt. Det lyder måske mærkeligt, men selv ros og værdsættelse kan virke nedværdigende, hvis man ikke er opmærksom.

Formålet med feedback er, at vi får hinanden til at vokse fagligt og personligt og at samarbejdet bliver effektivt og godt, fordi vi giver hinanden frugtbare tilbagemeldinger. Derfor lægger vi vægt på at ledere og medarbejdere selv tager ansvar for den feedback de giver.

Feedbackniveauer

En af de største faldgruber, når du giver andre feedback, er at din intention bliver misforstået. Derfor lægger vi vægt på at feedback skal være tydelig. Uanset om intentionen er at korrigere eller værdsætte. Vi har i mange år arbejdet med en model, der består af fire feedbackniveauer:

  • Observationer
  • Fortolkninger
  • Bedømmelser
  • Appel

Ved at træne disse niveauer, bliver det ikke alene lettere for dig at give andre en tydelig tilbagemelding. Det bliver også lettere at lytte og spørge konstruktiv til andres feedback.